Bekeravontuur voor Gemert voorbij na nederlaag in Heemskerk

17 augustus 2019

Gemert is er zaterdagmiddag niet in geslaagd om de tweede voorronde van het KNVB Bekertoernooi te bereiken. In Heemskerk was Gemert zeker niet minder dan zaterdag derdedivisionist ODIN ’59. Een paar cruciale momenten in de eerste helft werden onze zwartwitten uiteindelijk fataal in deze enerverende bekerwedstrijd.

Het eerste wapengekletter kwam van de thuisclub dat in de eerste 10 minuten via Brandsma en Willemse kansen op een vroege openingstreffer kreeg. Het was echter Gemert dat in de 15e minuut op voorsprong leek te komen, maar helaas werd Willem den Dekker al dan niet terecht wegens buitenspel teruggefloten. In de tegenstoot kwam Gemert op achterstand toen de bal na een handsbal op de stip ging en Jim Hulleman de thuisclub op voorsprong zette.

Gemert was zoals gezegd zeker niet de mindere op Sportpark de Assumburg.  Zo was Willem den Dekker in de 26e minuut dichtbij de gelijkmaker toen zijn schot ternauwernood gekeerd werd door de Odin doelman. Het zat onze zwartwitten niet echt mee deze middag, want net als bij de openingstreffer sloegen de Gele Leeuwen nu ook weer in de tegenstoot toe. Na voorbereidend werk van Halman zorgde Dikker nauwelijks een minuut later van dichtbij voor de 2-0.

Drie minuten voor rust kreeg Gemert eindelijk loon naar werken toen scheidsrechter Henshuijs de bal voor de tweede keer in deze wedstrijd op de stip legde, dit keer voor Gemert. Thijs van Pol faalde niet en bepaalde de ruststand op 2-1.

Na rust ging Gemert op jacht naar de gelijkmaker, maar de ploeg van Reinald Boeren slaagde er helaas niet in om tot veel noemenswaardige kansen te komen. Met nog een half uur op de klok werd besloten de aanval een extra impuls te geven door aanvaller Reva Kreekels te brengen voor verdediger Justin Houwers.

In de 65e minuut kreeg Odin speler Mart Willemse zijn tweede gele kaart, maar ook tegen 10 man slaagde Gemert, dat wel bleef drukken, er niet in om de in de lucht hangende gelijkmaker op het bord te brengen.

Zoals zo vaak in het voetbal viel de treffer uiteindelijk wel aan de andere kant. Drie minuten voor tijd zorgde Sietse Brandsma namelijk, na een van de spaarzame uitvallen van Odin, er met de beslissende 3-1 voor dat zijn ploeg in de koker gaat voor de loting voor de tweede voorronde van het KNVB Beker toernooi.

Voor onze zwartwitten zit helaas het KNVB Bekertoernooi er al op voor dit seizoen zij mogen zich op gaan maken voor de competitieopening aanstaande zaterdag op eigen veld tegen OSS ’20.

Opstelling Gemert: Bono Barten, Justin Houwers (62. Reva Kreekels), Bram Jacobs, Mark Westerlaken, Lars Teuben, Willem den Dekker, Joost Habraken, Coen Brouwers, Jens Leijten, Thijs van Pol en Joop Daniels.