Alleen winst telt voor Gemert zondag bij IFC

1 mei 2019

Gemert begint aanstaande zondag (5 mei) tegen IFC aan de laatste serie van 4 competitiewedstrijden. Naast de uitwedstrijd in Hendrik-Ido-Ambacht staan voor Gemert nog twee thuiswedstrijden (tegen Halsteren en Minor) en een uitwedstrijd tegen Baronie op het programma. Onze zwartwitten doen nog volop mee om de prijzen in de hoofdklasse B, maar kunnen in het slechtste geval ook met lege handen eindigen. Spanning gegarandeerd dus in de komende weken.

Van de vijf  op de titel azende ploegen kwamen afgelopen weekend alleen Baronie en Unitas in actie. Baronie won op eigen veld met 2-1 van UDI’19 en Unitas was in Zuid-Limburg met 1-2 te sterk voor sv Meerssen. Dit heeft de stand behoorlijk scheef getrokken. Baronie is weer terug op de eerste plaats, maar moet de komende twee weken toekijken. Unitas vestigde zich naast Groene Ster op de tweede plaats, maar heeft binnenkort ook nog een weekend vrij. Voor onze zwartwitten, die op de 4e plaats staan, maakt het allemaal niets uit. De opdracht voor de laatste 4 wedstrijden is duidelijk. Zelf hun wedstrijden winnen en hopen op een misstap van Groene Ster.

Na een vrij weekend hervat Gemert de competitie aanstaande zondag met een uitwedstrijd tegen IFC. Na Leonidas en RKAVV de derde tegenstander op rij voor onze ploeg die de punten nog hard nodig heeft om aan de nacompetitie te kunnen ontkomen. De teleurstellende resultaten dit seizoen deed het bestuur van IFC in maart besluiten om afscheid te nemen van trainer Virgil Breetveld.  Hij werd opgevolgd door de ervaren Robert Verbeek, maar ook hij heeft het tij nog niet kunnen keren in Hendrik-Ido-Ambacht  Zo verloor IFC afgelopen zondag nog het belangrijke duel tegen nummer voorlaatst Vlissingen met 3-1.

Gemert kan zich in de razend spannende titelstrijd uiteraard geen puntverlies meer permitteren en is dus alleen gebaat bij de volle winst zondag. Hopelijk heeft het weekendje rust de ploeg goed gedaan zodat Reinald Boeren zijn sterkste 11 de wei in sturen op sportpark Schildman. Makkelijk zal het zeker niet worden, IFC heeft zoals gezegd de punten keihard nodig en de geschiedenis leert ons dat wedstrijden tussen IFC en Gemert vaak spectaculaire, doelpuntrijke duels zijn met wisselende resultaten. Aan onze jongens de mooie taak om zondag aan de goede kant van de score te blijven.

Het duel op sportpark de Schildman in Hendrik-Ido-Ambacht begint om 14.00 uur.

Graag tot dan!