Afscheid van Henk van der Velden

7 mei 2024

Zondag is na afloop van het duel tussen Gemert 1 en O.S.S.’20 stilgestaan bij het naderende afscheid van Henk van der Velden. Henk is bezig aan zijn laatste weken als wedstrijdsecretaris van de senioren, een van de vele functies die hij als vrijwilliger vervulde bij Gemert.

Henk is al sinds 1965 lid van vv Gemert en vanaf het eerste moment intensief betrokken bij de club. Hij speelde zelf, onder meer in het vierde, vijfde en zevende elftal. Hij werd kampioen met het achtste.

Nadat hij was gestopt als voetballer volgde hij Theo van Wetten op als coördinator van de B- en C-categorieën van de senioren. In 1989 werd hij lid van het bestuur en bleef dat tot liefst 2012. Sinds 1996 is hij wedstrijdsecretaris; al 28 jaar dus!

Ook was Henk lange tijd coördinator van de scheidsrechters. In 1999 werd Henk uitgeroepen tot Lid van Verdienste, in 2016 werd hij zelfs Koninklijk onderscheiden en werd hij benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Allemaal blijken van waardering voor zijn enorme belangeloze inzet voor onze club.

Voorzitter Carlo Hazenveld stond zondag uitgebreid stil bij alle verdiensten van Henk, bedankte hem en zijn vrouw Liesbeth uitvoerig en sprak de hoop uit Henk nog lang bij de club betrokken blijft.

Henk, bedankt voor alles!