Afscheid Erik met vingerbreuk

6 juni 2016

Erik van Dijk werd zondag na meer dan vijftien jaar trouwe dienst in het eerste elftal uitgezwaaid met een speciale afscheidswedstrijd. Maar de dag kreeg een onverwachts bijzonder verloop…

Erik had een speciaal team samengesteld van spelers met wie hij eerder samenspeelde. Zij werden rond het middaguur ontvangen op het sportpark, waar zich ook familie en vrienden en het huidige Gemert 1 verzamelden. Om 13.00 begon de wedstrijd tussen het gelegenheidsteam en Gemert 1. Erik kwam onder begeleiding van fakkels het veld op, maar een paar minuten na het beginsignaal ging het mis. Bij een onschuldig duelletje brak nota bene het feestvarken zelf zijn vinger. Hij moest van het veld en werd vervolgens naar het Elkerliek-ziekenhuis in Helmond gebracht.

Terwijl de wedstrijd gewoon werd uitgespeeld – met nog een hoofdrol voor invaller Noah van Dijk (zoon van Erik) – bleek het in het Elkerliek erg druk met allerlei ernstiger spoedgevallen, waardoor het lang duurde voordat Erik geholpen werd. Pas aan het begin van de avond keerde hij terug in Gemert, maar daar wachtte hem nog wel een mooie verrassing. Een deel van de vrienden, de familie en een aantal spelers en oud-spelers was bewust gebleven om Erik alsnog een saluut te geven. Zo werden opnieuw fakkels ontstoken bij zijn aankomst!

Erik bedankt voor al die mooie jaren in onze hoofdmacht!

Foto’s Frans Brzoskowski

Erik v Dijk-100