‘Aauw Gimmert 3’; 50 jaar na de titel

21 april 2023

Het is vijftig jaar geleden dat Gemert 3 kampioen werd in de reserve 3e klasse B. Al die jaren is deze bijzondere groep bijeen gebleven. Iedereen op sportpark Molenbroek kent ze als ‘Aauw Gimmert 3’.

Het derde elftal van vv Gemert werd een halve eeuw geleden kampioen door in een beslissingswedstrijd ODC 2 uit Boxtel van het lijf te houden. Het werd 1-2 na verlenging, waarna de ontlading volgde.

De teamleden zijn elkaar daarna altijd blijven zien. In het begin maakte de ploeg elk jaar een uitstapje inclusief overnachting naar Duitsland. De laatste jaren is de busreis vervallen, maar andere activiteiten kwamen ervoor in de plaats, zoals fietstochten en een muziekmiddag. In 2017 is ‘aauw Gimmert 3’ nog bij Freek Verhoeven op bezoek geweest. Deze oud-speler van Gemert 1, in 2018 overleden, had een biologische wijnhoeve in Groesbeek.

Van het team dat vijftig jaar geleden kampioen werd, is een aantal leden ons inmiddels ontvallen. Ook zijn er enkele zieken, die helaas niet bij het etentje van vrijdag 21 april kunnen zijn. Maar zij hebben aangegeven dat het jubileum gewoon door moet gaan.

Zo zie je dat voetbal meer kan zijn dan alleen een spelletje. Zoals ‘aauw Gimmert 3’ dat al vijftig jaar lang laat zien.

Het elftal dat vijftig jaar geleden kampioen werd; boven vlnr: Cor Vereijken, Joop Hijzelaar, Rien van Gemert, Martien Reijnders, Wim de Haard, Tony Schoonings, Rien Snijders, Frans Rooijmans, Willy Grassens;

Onder, vlnr: Gerrit van Ganzewinkel, Henk van Gemert, Peter Smits, Jo van de Zanden, Jan Vogels, Cees Smits, Henk van Berlo.