Oproep gemeente; wil je meehelpen met verkiezingen?

30 januari 2023

Op woensdag 15 maart 2023 vindt de verkiezing voor de leden van de Provinciale Staten en de waterschappen plaats. De gemeente Gemert-Bakel is op zoek naar stembureauleden en tellers. Bij deze de oproep:

• Voor de bezetting van de stembureaus op woensdag 15 maart 2023 zijn stembureauleden en tellers nodig. Heb jij interesse? Meld je je dan snel aan.
  • Op basis van je aanmelding deelt de gemeente je in bij het stembureau dat het beste past. De openingstijden van de stembureaus zijn van 07:30 tot 21:00 uur. Als stembureaulid word je om 7.00 uur verwacht. De afrondende werkzaamheden op de verkiezingsdag in de stembureaus duren naar verwachting tot 23.30 uur.
  • Je kunt er ook voor kiezen om een gedeelte van de dag in het stembureau zitting te nemen. Dit kun je aangeven op het aanmeldformulier.
  • Als teller word je om 20.45 uur verwacht. Het tellen duurt naar verwachting tot 23.30 uur.
  • Mochten er meer aanmeldingen zijn dan de gemeente mensen kan plaatsen, is er de mogelijkheid om op de reservelijst geplaatst te worden. Als reservelid voor het stembureau dien je wel een instructie te volgen, voor het geval je alsnog wordt opgeroepen.
  • De gemeente organiseert een instructie voor de stembureauleden. De Kieswet schrijft voor dat stembureauleden verplicht zijn om deze instructie op één van de voorgestelde data te volgen. Als teller ben je niet verplicht om de instructie te volgen, maar het kan wel. Tijdens de instructie krijg je uitleg over de werkzaamheden in het stembureau. De instructie is waarschijnlijk ook te volgen via MS Teams.
  • Je kunt kiezen uit één van de volgende data:  dinsdag 7 maart (van 19.30 tot 21.30 uur), woensdag 8 maart (14.00 tot 16.00 uur), woensdag 8 maart (19.30 tot 21.30 uur), donderdag 9 maart (14.00 tot 16.00 uur).
  • Voor je werkzaamheden als stembureaulid ontvang je een vergoeding van € 160, – bruto, of een deel daarvan, als je een deel van de dag werkzaam bent. Er is een lunch en warme maaltijdvoorziening. Ook wordt er voor koffie, thee en frisdrank gezorgd.
  • Voor de werkzaamheden als teller ontvangt u een vergoeding van € 30, – bruto.
  • Wil je je aanmelden? Vul dan DIT AANMELDFORMULIER IN. Bij vragen kun je contact opnemen met het team Verkiezingen, telefoonnummer 06-38619799 of via e-mail: verkiezingen@gemert-bakel.nl.