Gemert sluit 2022 af tegen O.S.S.’20

7 december 2022

Voordat Gemert 1 van het kerstreces kan gaan genieten, moet de ploeg van Reinald Boeren nog eenmaal aan de bak. Aanstaande zondag (11 december) komt O.S.S.’20 naar sportpark Molenbroek voor de laatste wedstrijd van 2022.

Gemert sluit zondag een bewogen kalenderjaar af. In het voorjaar van 2022 leken onze zwartwitten lange tijd op weg naar de titel in de derde divisie. Een ongekende terugval in het laatste gedeelte van het seizoen zorgde ervoor dat de ploeg zich uiteindelijk tevreden moest stellen met de 4e plaats in de eindrangschikking. Nog steeds een uitstekende prestatie overigens.

Na de zomer begon het sterk vernieuwde en verjongde Gemert met overwinningen op O.S.S.’20. Quick en Groene Ster veelbelovend aan het nieuwe seizoen. Al snel volgde door onder meer blessures van een aantal sterkhouders en het plotseling wegvallen van Bram Zwanen een vrije val op de ranglijst. Dit heeft ertoe geleid dat Gemert op dit moment op de 16e plaats staat.

Aanstaande zondag komt O.S.S.’20 naar sportpark Molenbroek, een ploeg die net als Gemert al een tijdje op zoek is naar een zege. De laatste keer dat de Ossenaren het zoet van een overwinning proefden, was op 5 oktober, toen HSC’21 op de Rusheuvel met 1-0 werd verslagen. De ploeg van Roy de Haan is momenteel de nummer 10 in de derde divisie met 6 punten meer dan Gemert.

Beide ploegen zullen er zondag dan ook op gebrand om eindelijk weer eens overwinning te boeken om toch nog met een goed gevoel te winterstop in te kunnen gaan. Gemert gaat in ieder geval nog één keer de mouwen opstropen. Wellicht heeft de ‘clean sheet’ van afgelopen zondag tegen HSC – 0-0 bleef het – vertrouwen gegeven, na drie wedstrijden met veel tegendoelpunten.

Het eerste duel tussen Gemert en O.S.S.’20 dit seizoen leverde een 1-2 zege op voor Gemert. Hopelijk blijven onze zwartwitten ook deze keer weer aan de goede kant van de score.

De wedstrijd begint zoals altijd om 14.00 uur. Na afloop is er een grote Biercantus in de kantine; een gezellige afsluiting van de eerste seizoenshelft. Iedereen is van harte uitgenodigd. Lees er hier alles over.

Graag tot zondag!