Gemert hoopt in Oss het tij te keren

4 mei 2022

De royale voorsprong van Gemert op nummer twee OFC is de laatste drie weken flink geslonken.  De enige remedie tegen de voorjaarsdip is: winnen. Dat moet dan komende zondag gebeuren in de uitwedstrijd tegen O.S.S.’20.

Na de nederlaag tegen Groene Ster afgelopen zondag (1-2) koestert Gemert nog een marge van 2 punten. Nog altijd is de ploeg van Reinald Boeren koploper, winnaar van de tweede periode bovendien, maar dat kan natuurlijk niet verhullen dat Gemert aan een mindere periode bezig is. De ploeg snakt naar een overwinning om het goede gevoel weer terug te krijgen en om de regie in de razend spannende titelstrijd in de derde divisie in eigen hand te houden.

Op bezoek bij bij O.S.S.’20 willen de zwartwitten de negatieve spiraal van de laatste weken ombuigen. Gemakkelijk zal dit niet zijn. O.S.S.’20 gold in de zomer, net als de seizoenen daarvoor, als een voorname kandidaat voor de prijzen. Met een achterstand van 10 punten op Gemert en 8 op OFC lijkt de rol in de titelstrijd voor dit seizoen uitgespeeld, maar de Ossenaren blijven voor iedere ploeg in de derde divisie een zeer gevaarlijke tegenstander.

In de heenwedstrijd op 14 november van het vorig jaar (die toen helaas zonder publiek moest worden afgewerkt) bleken de ploegen goed aan elkaar gewaagd te zijn. Gemert boekte toen – door doelpunten van Ralf Kemper en Willem den Dekker namens Gemert en Tim Waterink vanaf 11 meter voor O.S.S.’20 – een nipte overwinning. Een resultaat waar Gemert ook zondag uiteraard voor zou tekenen.

Oss is niet al te ver, dus hopelijk zien we u zondag langs de lijn in Oss. Onze zwartwitten kunnen uw steun altijd goed gebruiken maar in de fase waarin ze nu zitten nog net wat meer.

Dus graag tot zondag 14.30 in Oss.