Zaterdag in Gemert: kampioensduel O23-beloften

18 februari 2022

Komende zaterdag gaat het erom spannen op sportpark Molenbroek. Om 16.30 uur trappen de beloften van vv Gemert en UNA af met als inzet: het kampioenschap in de eerste divisie van de O23-teams. #komtdatzien

Op de laatste speeldag staat een rechtstreekse confrontatie tussen de nummers een en twee op het programma. De zwartwitten – onder leiding van het driemanschap Mats Raijmakers, Gert-jan van den Eijnden en Petro Smits – hebben een achterstand van één punt.

Gemert is bezig aan een prima seizoen. Na zes wedstrijden stond de ploeg desondanks nog 7 punten achter op UNA. Die marge werd geleidelijk teruggebracht door een goede serie van 8 wedstrijden zonder nederlaag: zes keer winst en twee keer gelijk. De enige nederlaag die totnutoe werd geïncasseerd, dateert alweer van 2 oktober, uit tegen Quick.

De ploeg kreeg tot nu toe slechts zes doelpunten tegen en hield in negen duels de nul.

Toch leek het gezien de voorsprong van UNA een moeilijk verhaal te worden; drie punten voorsprong en een beter doelsaldo. Tot afgelopen zaterdag. Gemert won uit bij Barendrecht met 1-2 door doelpunten van Wout Barten en Cas van Asseldonk. Terwijl de ploeg ’s avonds lekker zat te wokken tijdens een teamuitje kwam het bericht door dat UNA gelijk had gespeeld tegen Forum Sport, waardoor de marge pardoes werd teruggebracht tot één punt.

Plots is daarmee een overwinning voldoende voor het kampioenschap. Gezien de vechtlust die in het team huist,  zullen de zwartwitten er alles aan gaan doen om in extremis die titel binnen te slepen. Daarbij is de steun van het thuispubliek natuurlijk belangrijk. Kom zaterdagmiddag naar sportpark Molenbroek om de Gemertse beloften aan te moedigen. De wedstrijd begint om 16.30 uur en de entree is vrij. Tot dan!