Kleine zege Gemert in Mierlo-Hout

1 september 2021

Gemert heeft dinsdagavond de oefenwedstrijd tegen Mierlo-Hout met 1-2 gewonnen. Het duel op sportpark De Beemd in Mierlo-Hout was formeel de laatste die nog deel uitmaakte van de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Bij Gemert speelde Yentl Meyssen mee. De 24-jarige Belg traint al twee weken mee met de selectie van Reinald Boeren en maakte dinsdagavond zijn eerste wedstrijdminuten. Of Meyssen dit seizoen daadwerkelijk gaat aansluiten bij de zwartwitten, zal later duidelijk worden.

Gemert speelde op De Beemd met een mix van spelers uit de basiself van de voorbije twee weken en spelers die nog wat minder aan minuten zijn toegekomen. In de 38e minuut kwam de ploeg op voorsprong. De assist was van Chafik Mezziani – spelend tegen zijn voormalige ploeggenoten – het doelpunt van Ralf Kemper, 0-1. Een paar minuten later bepaalde Joop Daniëls de ruststand op 0-2 vanaf de penaltystip.

Na rust – met Romeo Okonkwo in het doel als vervanger van Stefan Tielemans – kwam Mierlo-Hout terug tot 1-2. In de 53e minuut zorgde voormalig Gemert-speler Jasper Lalisang vanaf elf meter voor de aansluiting. Verder lieten de zwartwitten het niet meer komen, het bleef 1-2.

Gemert gaat zich nu opmaken voor de uitwedstrijd tegen Groene Ster, komende zondag in het Zuid-Limburgse Heerlerheide.

GEMERT: Tielemans (46. Okonkwo), Jorg van Zutphen, Cas Jansen (62. Van den Broek), Meyssen (60. Van Loon), Brugmans, Ben Rouba, Lentjes (46. Sidi Kourouma), Mezziani (62. Mike van Zutphen), Lammers, Daniëls, Kemper.