Prima start vernieuwd vv Gemert VR1

31 augustus 2020

Voor het vrouwenteam van vv Gemert kwam het door corona gedwongen einde van vorig seizoen gek genoeg als een verlossing. Met nog maar 9 vaste speelsters in de gelederen zag de toekomst voor het vrouwen vaandelteam er niet rooskleurig uit. Door een flinke opfrisbeurt, een nieuwe staf en het samenvoegen van het meidenteam MO19-1 met de dames, kon er dit voetbalseizoen weer vol goede moed vooruit gekeken worden.

En dit pakte afgelopen zondag, in de eerste officiële (beker-)wedstrijd van onze zwart-witte dames, goed uit.

Voor zowel onze Vrouwen 1 als de tegenstander vv Handel VR1, waar ook enkele ex-speelsters van vv Gemert speelden, begon de start van het nieuwe voetbalseizoen erg nerveus. In het eerste half uur was het vooral aftasten van de tegenstander en waren er slechts kleine kansjes aan beide zijden. Maar in de 34e minuut was het aanvoerster Annelies die de ban brak en de 1-0 liet aantekenen. Daarna leek er een last van de schouders af te vallen en niet lang daarna kwam Gemert op 2-0 door een door Marieke benutte penalty.

In de rustbespreking, die door alle huidige maatregelen op de tribune van het hoofdveld plaatsvond, werd duidelijk gemaakt dat Gemert nu moest doordrukken en dat gebeurde ook. Na 10 minuten in de tweede helft stond het ineens 6-0 (1 x eigen goal en goals van Lynn, Jonne en Annelies). Daarna deed vv Handel VR1 nog iets terug middels een voor keepster Kaatje onhoudbare vrije trap.

Na een mooi bekeken goal van Lynn (van ongeveer 25 meter over de keepster van Handel, die te ver voor de goal stond) stond na 90 minuten een dikverdiende 7-1 overwinning op het scorebord. Het begin is gemaakt en biedt mooie perspectieven voor de komende tijd.

Zondag 6 september speelt Vrouwen 1 de uitwedstrijd in Lieshout tegen ELI VR1. Aanvang 10:45 uur op sportpark ’t Luytelaar in Lieshout.