Drie nieuwe versterkingen voor vv Gemert!

18 april 2020

Hoewel het voetbal al weken stilligt, is de Technische Commissie van vv Gemert achter de schermen natuurlijk verder gegaan met de voorbereidingen voor volgend seizoen. Daarin is nu goed nieuws te melden. De club heeft overeenstemming bereikt met drie spelers, voor elke linie één, allemaal uit de directe omgeving. Jeremy Raaijmakers, Erik van Loon en Gregory Lammers komen de zwartwitten met ingang van komende zomer versterken.

We stellen ze in alfabetische volgorde aan u voor.

Gregory Lammers, 26 jaar, middenvelder

Gregory Lammers is voor de liefhebbers van het regionale voetbal geen onbekende. De 26-jarige Helmonder komt over van sv Deurne, waar hij aan zijn derde seizoen bezig is. Hij begon met voetbal bij MULO, maar daar werd hij al vroeg in de jeugd opgepikt door Helmond Sport. In 2012 werd hij opgenomen in de selectie van de eerstedivisieclub en in dat eerste seizoen maakte hij ook zijn debuut in de basis; uit tegen Sparta Rotterdam.

Hoewel hij regelmatig speelminuten maakte, bleef de echte doorbraak uit. Toen alleen een langer verblijf op amateurbasis erin zat, koos hij voor zijn studie (eerst accountancy, later ICT) en zette hij qua voetbal een stapje terug naar Helmondia. Drie jaar later kwam de kans voorbij om naar sv Deurne te gaan, waar hij onlangs zijn derde seizoen abrupt afgebroken zag worden door het coronavirus. Meestal speelde hij op sportpark Kranenmortel als controlerende middenvelder, maar ook als linkshalf kan hij goed uit de voeten.

Gregory had ook andere opties, was net bezig om te beslissen, toen Gemert belde. ,,Dat is voor mij de kans om een stap omhoog te maken”, vertelt de Helmonder. ,,Daar heb ik niet lang over na hoeven te denken.”

Gemert is voor Gregory al min of meer bekend terrein. ,,Ik ken ook redelijk wat jongens die er al gevoetbald hebben. Zo ken ik Ralf Kemper goed. We voetbalden vroeger samen op het pleintje. Nu kom ik naar Gemert, terwijl Ralf net vertrekt, dat is wel jammer. Maar iedereen vindt het een supermooie club, dus ik ben heel benieuwd.”

Erik van Loon, 28 jaar, verdediger

Erik van Loon gaat vv Gemert vanaf komende zomer in verdedigend opzicht meer opties bieden. De TC haalt met de geboren Keldonkenaar een ervaren kracht binnen, die al vele jaren op hoofdklasse-, topklasse- en derdedivisieniveau uitkomt.

Erik maakte als jong manneke zijn eerste meters bij rkvv Keldonk. Tot de D1, toen hij de overstap maakte naar de jeugd van Helmond Sport, waar hij vijf jaar speelde. Als A-speler keerde hij terug op het oude honk in Keldonk om na één jaar te verkassen naar het hoogste jeugdteam, de A1, van Blauw Geel’38. Op sportpark Prins Willem-Alexander in Veghel drong hij door tot de selectie. Drie jaar speelde hij bij de toenmalige hoofdklasser, toen JVC’31 – een niveau hoger acterend – naar zijn hand dong. Hij speelde twee jaar bij de Cuijkse club en keerde vier seizoenen geleden terug bij Blauw Geel.

In december kwam het bericht naar buiten dat hij zou vertrekken bij de club. Hij speelde afgelopen seizoen te weinig. ,,Ik had het gevoel dat de trainer geen vertrouwen in me had, heb veel op de bank gezeten, dus het was beter om verder te kijken”, vertelt hij. Er kwam interesse van amateurclubs uit de regio. ,,Maar niet van het niveau van de derde divisie. Toen Gemert belde, waren we er in één gesprek uit.” Als Keldonkse jongen weet hij waar hij terecht komt. ,,Ik had er meteen een goed gevoel bij.”

Erik kennen we vanuit zijn verleden bij JVC en Blauw Geel vooral als linker centrale verdediger. Maar ook op de linksbackpositie voelt hij zich thuis.

Jeremy Raaijmakers, 19 jaar, aanvaller

Met Jeremy Raaijmakers heeft Gemert een van de grote talenten uit de regio aan zich weten te binden.  De laatste jaren vestigde hij de aandacht op zich als beweeglijke en technisch handige linkervleugelaanvaller van Sparta’25.

Jeremy begon met voetballen bij de Spartaantjes, de jongste categorie van de groenwitten. Daarna ging het snel. Als speler van de B1 maakte hij al zijn debuut in de hoofdmacht. In het eerste volle jaar in het vaandelteam maakte hij acht doelpunten. In het daaropvolgende jaar werd hij met Sparta’25 kampioen in de derde klasse. Ook een klasse hoger deed de ploeg het dit seizoen goed. Toen het coronavirus toesloeg en de competitie werd stilgelegd, stond Sparta’25 op een knappe vierde plaats.

Er was meer interesse voor de aanvaller, maar hij koos bewust voor Gemert, dat hij vanuit het naburige Beek en Donk natuurlijk al redelijk kent. ,,Ik ben samen met ons pap naar een aantal wedstrijden van Gemert 1 wezen kijken”, vertelt hij. ,,Het is dadelijk een flinke sprong, drie niveaus hoger, maar ik denk dat ik er klaar voor ben. Het is een kans om mezelf te bewijzen. Ik zal best moeten wennen, het is ongetwijfeld heel anders dan de tweede klasse, maar als ik eenmaal lekker in mijn vel zit komt dat zeker goed.”

De Technische Commissie van vv Gemert is verheugd met de komst van het drietal. ,,We zijn erg blij met deze spelers”, zegt Theo van den Boogaard namens de TC. ,,Los van hun kwaliteiten denken we dat ze ook heel goed bij de club passen.”