Gemert versterkt zich met Moreno Koenders!

27 maart 2020

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Moreno Koenders. De veelscorende spits speelt nu nog bij de Eindhovense eersteklasser Brabantia.

De Technische Commissie van vv Gemert en de 21-jarige aanvaller zijn deze week tot een akkoord gekomen. Moreno Koenders is momenteel topscorer in de eerste klasse C met 21 doelpunten, een mooi tussenaantal in een seizoen dat door het coronavirus voorlopig is stilgelegd.

Moreno begon met voetballen bij Woenselse Boys en werd destijds al snel opgemerkt door de scouts. Hij liep stage bij PSV en kwam uiteindelijk bij FC Eindhoven terecht. Later speelde hij een aantal jaren bij rksv Nuenen, waarna hij als eerstejaar A-speler de overstap maakte naar Brabantia. Al na een half jaar werd hij als zeventienjarig talent overgeheveld naar het eerste team, waar hij nu aan zijn vierde seizoen bezig is.

In die periode heeft hij te kampen gehad met twee serieuze blessures, maar als hij fit is, laat de Eindhovenaar telkens zien iets extra’s te brengen. Hij kreeg in 2018 al de Coen Dillen Trofee als topscorer in de eerste klasse en ook nu staat hij er weer goed voor. ,,Het is jammer dat het seizoen nu onderbroken is, want ik ging best lekker”, zegt de spits.

Zoals bekend is Gemert op zoek naar aanvallende versterking door het aangekondigde vertrek van zowel Thijs van Pol als Ralf Kemper. Koenders is kopsterk, dreigend in het zestienmetergebied en heeft een neusje voor de goal.

Hij kijkt ernaar uit om zich op een hoger niveau te laten zien. ,,Voor mijn gevoel ben ik wel toe aan een stapje hogerop. Ik had in de afgelopen jaren vaker de kans om weg te gaan, maar toen heb ik dat bewust nog niet gedaan. Nu ben ik 21 en wil ik de stap wel wagen.”

Er was meer interesse. ,,Gemert vind ik gewoon een mooie club, die al meerder malen heeft aangetoond dat je je daar als jonge voetballer kunt ontwikkelen en waarvandaan regelmatig spelers weer hogerop gaan. Ik ben er in de jeugd weleens geweest: gezellig sportpark, dat er goed bij ligt, met naar ik begrepen heb veel publiek bij thuiswedstrijden. Ik heb er veel zin om er straks te beginnen.”

De Technische Commissie is zeer verheugd met de komst van de spits. ,,We hebben echt ingezet op Moreno”, zegt Theo van den Boogaard namens de TC. ,,We zijn blij dat talentvolle spelers voor Gemert kiezen.”

Moreno is de tweede versterking van vv Gemert voor het komende seizoen.  Eerder kwam de TC al tot een akkoord met doelman Stefan Tielemans uit Boekel, die overkomt van Helmond Sport.