Zaterdagavond: derby Blauw Geel-Gemert

10 maart 2020

Zaterdagavond staat hij weer op het programma; de derby Blauw Geel’38 – Gemert. Een duel tussen de twee hoogstvoetballende amateurclubs in onze regio, waar de supporters uit beide kampen al weken naar uit kijken. Plaats van handeling is het Prins Willem-Alexander sportpark in Veghel.

Gemert boekte afgelopen zondag een prima overwinning op HSC’21. Het werd op een nat sportpark Molenbroek 4-1, waarmee de ploeg zich op de mooie vierde plaats handhaafde.

Blauw Geel’38 kende de beste seizoensstart sinds de Veghelnaren in de derde divisie spelen. Met de volle winst uit de eerste drie wedstrijden meldde de ploeg zich op 14 september als koploper in Gemert, waar de eerste punten van het seizoen werden ingeleverd. De 1-1 eindstand gaf de verhoudingen goed weer, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat onze buren toen met name in de tweede helft een aantal goede mogelijkheden onbenut lieten.

De afgelopen maanden liep het (mede door een aantal blessures) allemaal wat minder soepel op het Prins-Willem-Alexander sportpark. Langzaam maar zeker  verlaat het blessurespook Veghel echter weer. Afgelopen zondag maakte Blauw Geel veel indruk door met maar liefst 1-8 van vv Hoogland te winnen, belangrijke punten voor de mannen van Niels van Casteren en een mooie boost richting de derby van zaterdag.

Het verschil tussen de twee teams is zes punten in het voordeel van Gemert. De messen zullen dan ook geslepen zijn en er zal Blauw Geel veel aan gelegen zijn om het trouwe thuispubliek juist tegen Gemert weer eens op een thuiszege te trakteren. Onze jongens zullen er echter alles aan doen om uitgerekend in het naburige Veghel de slechte uitreeks van de laatste maanden te doorbreken. Spanning gegarandeerd dus.

Na afloop van de derby zijn de supporters van beide ploegen welkom in de kantine waar een optreden zal plaatsvinden van de bekende volkszanger Django Wagner.

Reden genoeg dus om het treffen in Veghel live mee te komen maken. De aftrap is om 19.30 uur.

Graag tot dan!