35plus-toernooi bij vv Gemert

7 februari 2018

Voetbalvereniging Gemert is vorig jaar met één team gestart met het steeds populairder wordende 35-plus voetbal. Na een leuk, actief jaar was het enthousiasme groot. Het aantal spelers voor dit jaar is dusdanig dat de club al twee teams heeft.

Wat houdt 35+ eigenlijk in? Spelers van 35 jaar en ouder spelen op een half veld 7 tegen 7. Sportiviteit staat hoog in het vaandel. Er wordt gevoetbald zonder scheidsrechter. Er wordt éénmaal per maand op een vrijdagavond een toernooi georganiseerd, elke keer op een andere locatie. De data worden in het begin van het jaar vastgesteld. In totaal hebben 16 teams/clubs zich aangemeld (regio Oss tot Boxtel) om eventueel mee te voetballen met het toernooi. Het meespelen van het team is geheel vrijblijvend. Bij de meeste toernooien doen er circa 8 teams mee.

Voetbalvereniging Gemert gaat dit jaar voor het eerst een toernooi organiseren, namelijk op 16 maart. Behalve UDI’19 en FC De Rakt doen er geen teams mee uit deze regio. Gemert vindt het toernooi op sportpark Molenbroek de ideale gelegenheid om meer bekendheid te geven aan het 35+ voetbal in deze streek en nodigt ook teams uit de kerkdorpen van harte uit om mee te doen.

Het toernooi op 16 maart begint om 19.30 uur, en afhankelijk van het aantal deelnemende teams zal het toernooi circa 2 tot 2,5 uur duren. Ook de 3e helft is belangrijk bij het 35+ voetbal. Nadien is er voor alle teams een hapje en een drankje, onder het genot van muziek.

In totaal kunnen 12 teams meedoen. De teams die altijd deelnemen meet de toernooien krijgen vanzelfsprekend voorrang, maar daarna is er nog ruimte voor teams uit de Gemertse kerkdorpen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Meer informatie is te verkrijgen bij Pascal Vissers: 06-20436422.