27-9: thema-avond fysieke begeleiding met Thijs van Pol

22 september 2021

Hoe gaan wij als voetbalclub op het fysieke vlak verantwoord om met onze jeugdleden? Op diverse thema-avonden proberen wij voor u die vraag te beantwoorden.

Op de eerste avond, op 27 september, gaat Thijs van Pol van De Fysioclub ons kennis laten maken met zijn organisatie en ons vertellen hoe we als vv Gemert met hen samenwerken. Verder worden daar de basisbeginselen van fysieke begeleiding verteld en wordt daarbij de nadruk gelegd op preventie!

Thijs neemt u mee in de wereld van het vroeg signaleren van eventuele risico’s met betrekking tot vooral knieblessures. Een gerichte warming up kan daarbij helpen en die gaan we demonstreren op het veld, maar pas nadat we in de kantine een grondige voorbereiding hebben voorgeschoteld gekregen. Na de demonstratie keren we weer kort terug in de kantine en krijgen we de gelegenheid om nog verduidelijkende vragen te stellen.

Wilt u de risico’s op blessures van uw eigen spelers minimaliseren? En de juiste handvatten krijgen om zelf daarbij de eerste screening te kunnen doen?

Zorg dan dat je op 27-9 om 20.00 uur aanwezig bent in de kantine van vv Gemert!

De avond is voor iedereen toegankelijk. We hopen, naast de selectietrainers, per team minimaal één afgevaardigde te begroeten. Ook ouders zijn op 27 september van harte welkom! Omdat we nog steeds met beperkingen zitten wat betreft de kantine-bezetting moeten we nog werken met aanmelden.

Dat kunt u op hoofdjeugdopleiding@vvgemert.nl of middels een appje naar 06-13310318.

Graag uiterlijk vrijdag 24 september aanmelden.