Speeltuintje geopend bij geslaagde Verenigingsdag

23 juni 2019

We kijken terug op een heel geslaagde Verenigingsdag 2019 van vv Gemert. Vorig jaar introduceerden we met succes de gezamenlijke afsluiting van het seizoen voor de jeugdspelers, trainers, leiders en ouders, nu was de opkomst meer dan verdrievoudigd (!) en stonden meer dan honderdvijftig kinderen op de deelnemerslijst. Volgend jaar hopen we op weer een stap vooruit van deze gezellige dag, die hard op weg is om een mooie traditie te worden.

De dag begon met de presentatie van Rabobank als nieuwe hoofdsponsor van de jeugdafdeling van vv Gemert, gevolgd door de opening van het nieuwe speeltuintje. Een tijd geleden waren de vorige speeltoestellen – inmiddels gedateerd en versleten – weggehaald, nu staan er drie fonkelnieuwe toestellen, waar zaterdagmiddag al gretig gebruik van werd gemaakt. De vernieuwing van het speeltuintje is mogelijk gemaakt door financiële bijdrage van de ‘Vrienden van de Jeugd’ en het Bourgondisch Voetbal Toernooi. Speciale dank gaat uit naar de vrijwilligers van dit eindeseizoenstoernooi, dat volgend weekend weer op de agenda staat, en alle deelnemers van Vrienden van de Jeugd. Hun namen zijn terug te zien op het grote bord bij veld 1.

De Verenigingsdag 2019 ontrolde zich vervolgens onder een stralende zon, die de temperaturen in de loop van de middag flink deed oplopen. De ingeschreven teams speelden ‘ouder-kind-wedstrijden’.  De vereniging heeft ervoor gekozen om deze wedstrijdjes niet meer doordeweeks in de avonduren te plannen, maar te concentreren op de Verenigingsdag. Dat pakt goed uit. Het blijft een genot om te zien hoe de kinderen de (soms net zo fanatieke) ouders eronder proberen te krijgen.

Ervoor en erna konden de kinderen zich uitleven met acht grotere en kleinere spellen, waarvan de scores werden bijgehouden. Alle jeugdspelers kregen een ‘braskaart’ van de club, waarmee ze allerlei lekkers kregen. De ouders begeleidden hun kroost bij de spelletjes of dronken samen gezellig iets op het terras of in de kantine. Na afloop vond de prijsuitreiking plaats.

Wij danken alle deelnemers en ouders voor hun aanwezigheid, wij danken de vv Gemert-coördinatoren, vier scholieren van het Commanderij College en alle andere vrijwilligers voor hun inzet op deze dag. Iedereen een heel prettige vakantie toegewenst. Tot volgend seizoen!

Met dank aan Silke van den Boogaard voor de foto’s.

Van de opening van het speeltuintje:

Van de Verenigingsdag: