Gemert in jacht op playoff-ticket thuis tegen Minor

14 mei 2019

Gemert zag zondag door het 1-2 verlies tegen rksv Halsteren haar titeldroom uiteen spatten. Een flinke domper voor onze zwartwitten, die echter nog wel volop meedoen om de nog resterende tickets voor de nacompetitie. Aanstaande zondag staat voor Gemert de laatste (competitie-) thuiswedstrijd op het programma tegen rksv Minor. Een duel dat gewonnen moet worden en waarin ook afscheid zal worden genomen van de vertrekkende spelers.

De teleurstelling was groot na de verloren topper tegen rksv Halsteren. Als Gemert de scherven bijeen geraapt heeft, zal het zich echter snel realiseren dat er nog voldoende is om voor te spelen de laatste twee wedstrijden.  Naast de titel zijn er namelijk nog twee plaatsen in de nacompetitie te vergeven. Zowel de winnaar van de laatste periodetitel als de hoogst geklasseerde ploeg zonder prijs gaat zich na het reguliere seizoen mengen in de strijd om promotie naar de derde divisie. Vier punten uit de laatste twee wedstrijden zijn op voorhand noodzakelijk. Gezien de moeilijkheidsgraad van de uitwedstrijd tegen Baronie op 26 mei is een overwinning op Minor van het grootste belang.

De tegenstander van aankomende zondag, rksv Minor, komt dit seizoen voor het eerste jaar uit in de hoofdklasse. De groenwitten verzekerden zich zondag door een 0-1 zege in Rotterdam bij Leonidas van nog een jaar hoofdklasse. Een prima prestatie van Guido Leunissen en zijn mannen, die in Gemert vrijuit hun laatste wedstrijd van het seizoen kunnen spelen. Dit neemt echter niet weg dat de Limburgers erop gebrand zullen zijn om met een mooi resultaat af te sluiten

Hopelijk hebben onze jongens de dreun van zondag snel achter zich kunnen laten en kunnen ze met de steun van een goed gevuld sportpark Molenbroek de punten in eigen huis houden.

De wedstrijd begint om 14.00 uur. Het publiek wordt opgeroepen om al iets eerder naar het sportpark te komen, want voorafgaand aan het eerste fluitsignaal wordt afscheid genomen van een tiental spelers en verzorger Koen Verheijen. De tien spelers die volgend seizoen niet terugkeren in de selectie zijn: Sander Vereijken, Jasper Lalisang, Dennis van Rooij, Thijs Fonken, Balder van Osch, Roy Olislagers, Erwin van den Broek, Dennis Groen, Michiel Merks en Niels van Hooff.

Graag tot zondag!